Ako nakupovať
Pripravili sme pre vás sekciu „Ako nakupovať“ kde sa vám vynasnažíme vysvetliť všetko dôležité pre hladký priebeh vášho nákupu. V tmavom rámčeku (vpravo na počítači či tablete, alebo nižšie pri prehliadaní na mobilnom telefóne) nájdete odkazy na ďalšie dôležité sekcie ako sú Obchodné podmienky, Možnosti platby, Poštovné a doprava…
Obsah sekcie Ako nakupovať
Označovanie produktov
Produkty sa snažíme označovať podľa nasledovného kľúča. Na začiatok uvádzame typ produktu (1) (bezpečnostná vložka, visiaci zámok, bezpečnostné kovanie…). Nasleduje označenie výrobcu (2), resp. obchodnej značky, podľa toho, čo je zaužívané. Ak je výrobok položkou, ktorá je súčasťou celej skupiny výrobkov v rámci uzamykacieho systému, nasleduje „označenie systému“ (3). Uzamykací systém spoznáte podľa toho, že výrobky majú spoločný typ kľúča a je možné ich navzájom zjednotiť na rovnaký kľúč, či vytvárať jednoduchšie, ale aj zložitejšie systémy hlavného a generálneho kľúča. Ak výrobok je, alebo aj nie je položkou uzamykacieho systému, nasleduje už len označenie, ktoré môže bližšie špecifikovať výrobok (4) (SYMO, MODULAR – označenie pre modulárne prevedenie vložky, GAMA 50 CS, GAMA 50 OS – pre označenie typu visiaceho zámku a prevedenia s krytým okom, alebo bez krytia oka…).
Výber a hľadanie produktov
Výber kategórie produktov v našom eshope je odlišný podľa toho, či stránku prehliadate na počítači s veľkou obrazovkou, alebo na zariadení, ktoré ma malú obrazovku ako napríklad mobilný telefón.
Na veľkej obrazovke sa vám zobrazia tlačidlá hlavných kategórií pod bielou lištou s logom a menu. Po prejdení kurzorom na zvolenú kategóriu sa vám zobrazí ešte ponuka podkategórií.
Na malej obrazovke sa všetky položky menu spolu s kategóriami eshopu skryjú do označenia MENU s ikonou „hamburgeru“. Po kliknutí na ikonu sa vám zobrazia všetky položky. Pod položkou E-shop nájdete kategórie eshopu a nižšie nájdete ostatné položky z bielej lišty s logom.
Na vyhľadávanie produktov sa dostanete ťuknutím na ikonu lupy. Zobrazí sa vám vstupné pole na zadanie vyhľadávacieho výrazu. Vyhľadávanie vyhľadáva výlučne presne zadané slovo. Pokročilé funkcie vyhľadávanie momentálne nie sú aktívne.
Filtrovanie produktov
Aktuálne zobrazovaný zoznam produktov je možné filtrovať prostredníctvom dostupných filtrov. To znamená, že ak prezeráte kategóriu Vložky do dverí, v zozname máte výlučne produkty zvolenej kategórie a jej podkategórii. Vo filtroch sa nezobrazí možnosť filtrovať podľa Výšky oka visiaceho zámku, ale len adekvátne filtre.
Ťuknutím na logo pri produkte je možné sa dostať na zoznam všetkých produktov príslušnej značky.
Ak má kategória aj podkategórie, tie sa zobrazujú pod nadpisom kategórie ako na počítači, tak aj na mobilnom zobrazení.
Pri rozmerových filtroch je možné vybrať viac rozmerov. Najskôr vyberiete požadované rozmery. Potom treba ťuknúť na tlačidlo použiť. Následne sa vám zobrazia produkty, pri ktorých je dostupný jeden, alebo viac vybraných parametrov.
Ako objednať produkt, doplnky a kľúče
Množstvo položiek v eshope má rôzne varianty. Napríklad pri vložkách si môžete vybrať z rôznych rozmerov. Pri visiacich zámkoch farebné prevedenie, výsku oka a tak podobne. Pri mnohých si môžete zvoliť aj doplnky, ako napríklad kľúče navyše.
Ak je možné produkt modifikovať rôznymi doplnkami, ich výber môžete vykonať vo formulári Doplnky.
Vo formulári Doplnky sa môže v adekvátnych prípadoch nachádzať aj možnosť pridať kľúče navyše. Ak pridáte kľúče navyše, zobrazí sa položka formulára, kde je potrebné označiť, že ste vzali na vedomie, že nie je možné odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Keďže sa jedná o modifikáciu určenú výlučne pre vás. Taktiež je potrebné takúto objednávku uhradiť vopred.
Ak má produkt doplnky, pod formulárom na pridanie doplnkov vidíte zhrnutie, ktoré obsahuje cenu za položku, cenu za pridané doplnky a celkovú cenu.
Pri tlačidle Pridať do košíka môžete zvoliť počet kusov a samotným tlačidlom Pridať do košíka vložíte položku do košíka.
Ako objednať zjednotenie
Objednanie zjednotenia môže byť v niektorých prípadoch pomerne komplikované. Ak by nestačil tento návod, radi vám pomôžeme ak nás kontaktujete.
Dôležité: Pred tým ako budete môcť pridať zjednotenie, je potrebné mať už pridané produkty na zjednocovanie v košíku. Zjednotenie samostatne nie je možné objednať, nakoľko sa jedná o službu, ktorú realizujeme na objednaných produktoch.
Produkty, ktoré je možné v príslušnom type uzamykacieho systému zjednotiť nájdete aj v popise príslušnej položky zjednotenia.
V položke zjednotenia sa nachádza formulár, prostredníctvom ktorého je možné špecifikovať požiadavku na zjednotenie kompatibilných produktov, ktoré ste už medzičasom pridali do košíka.
V poli Počet zjednotení (1) si zvolíte počet zjednotení podľa nasledovného pravidla. Počet zjednocovaných produktov mínus jeden. Príklad: ak si želáte 3 produkty zamykať jedným kľúčom, zvolíte 2 zjednotenia. To preto, že k jednému produktu prispôsobíme tie zvyšné dva. Upravujú sa len tie dva.
Hlavný produkt (2) s kľúčmi je produkt, ku ktorému ste si zvolili kľúče navyše a želáte si na tento produkt zjednotiť tie ostatné. Ak ste si nezvolili kľúče navyše, môže to byť ľubovolný produkt, ktorý sa má zjednocovať. Automaticky zjednocujeme na produkt, pri ktorom je bežne v balení najviac kľúčov.
Pri Zjednotený produkt 1 (3) nevidíte ešte cenu, pretože cena samotnej položky je tou cenou (cena za jedno zjednotenie, ak by ste ich nechceli viac).
Zjednotený produkt 2 (4) a každý ďalší vás upozorní, že každé jedno zjednotenie je spoplatnené.
Pod formulárom nájdete cenové zhrnutie (5).
Pri tlačidle pridať do košíka je možné zvoliť Počet sád zjednotení (6). Príklad: Ste stavebník, ktorý stavia tri rovnaké domy, kde potrebujete vložku do domu, vložku do záhradnej bránky a visiaci zámok na miestnosť so záhradným vybavením. Túto sadu chcete teda 3 krát. 3 x vložka od domu, 3 x vložka do bránky, 3 x visiaci zámok, a teda 3 x sada zjednotení (na obrázku je číslo 1, ale podľa uvedeného príkladu by tam malo byť číslo 3).
Pri zložitejších požiadavkách nás môžete kontaktovať a vždy bude dobré, ak nám svoj zámer popíšete aj do poznámky k objednávke v Pokladni.
Položky, ktoré sa majú zjednocovať nie je vždy potrebné vpisovať do polí formuláru, ako je znázornené na nasledovnom obrázku. Ak sa celá vaša objednávka skladá napríklad z 3 vložiek, ktoré chcete zjednotiť a nič viac. Stačí si zvoliť počet zjednotení (čiže dve) a napísať nám do poznámky v Pokladni.
Kedy je potrebné vyplniť formulár
Ak je vaša objednávka obsiahlejšia, potrebujeme vedieť konkrétne vaše požiadavky. Vždy nám však môžete zavolať a objednávku zrealizujeme ako telefonickú s následným vaším potvrdením emailom.
Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť ako by takto vyplnený formulár zjednotenia vyzeral v košíku spolu s objednanými produktmi. Nakoľko sme k jednej vložke pridali kľúče (1), zvolili sme ju ako hlavný produkt s kľúčmi. K tomuto hlavnému produktu prispôsobíme tie zvyšné dva, aby ich bolo možné otvárať kľúčmi, ktoré sú k hlavnému produktu. Vypísaný formulár sa nám zapísal do položky zjednotenia (2) a my tak vieme, čo s čím máme zjednocovať. Ak by bolo požiadaviek na zjednotenie viacej a pre iné zoskupenia produktov, toto nám pomôže jednoznačne identifikovať čo máme zjednotiť.
Kedy nie je nevyhnutné vyplniť formulár
Na nasledujúcom obrázku uvádzame príklad, kedy nie je potrebné vypĺňať formulár a stačí vo formulári zadať len počet zjednotení. Na obrázku môžete vidieť, že objednávka sa skladá z 5 rovnakých vložiek, a že je pridaná položka so 4 zjednoteniami. To nám napovedá, že pravdepodobne budete chcieť týchto 5 vložiek zjednotiť. V každom prípade nám to ale potvrďte ešte v poznámke k objednávke v pokladni.
Príklad objednávky 2 sád zjednotenia
Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť príklad objednávky v košíku na dve zjednotené sady. 5 zjednotených vložiek a ďalších 5 rovnakých vložiek zjednotených. V košíku je 10 kusov rovnakých vložiek a 2 „kusy“ zjednotenia (1) s počtom zjednotení 4. To nám napovedá, že pravdepodobne budete chcieť zjednotiť 5 vložiek a ďalších 5 vložiek. V každom prípade nám to ale potvrďte ešte v poznámke k objednávke v pokladni.
Ak je vaša požiadavka na zjednotenie komplikovaná, prípadne vám nevyhovuje náš spôsob objednávania, môžete využiť telefonickú objednávku.
Košík – Nakupované položky
Do košíka sa dostanete prostredníctvom ikony nákupného vozíka v pravom hornom rohu. Ikona má svoje pevné miesto, nech sa nachádzate na stránke kdekoľvek.
V košíku môžete pridať počet kusov položky (1). Po zmene počtu kusov nezabudnite aktualizovať košík (2). Ak by ste si rozmysleli nákup niektorej položky, stačí ju z košíka vymazať červeným x (3). Ak už je v košíku všetko čo potrebujete, môžete prejsť do pokladne (4) kde vyplníte svoje údaje, zvolíte si spôsob dopravy a spôsob platby.
Pokladňa – Údaje, doprava, platba
Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť ukážku pokladne, kde dokončujte svoju objednávku zadaním údajov, výberom dopravy a spôsobu platby.
Fakturačné údaje (1) sú povinné a vyžadované podľa zákona na vystavenie faktúry. Ak nakupujete na firmu, označte prosím príslušné pole a vyplňte relevantné údaje do polí, ktoré sa vám zobrazia. Telefónne číslo je potrebné pre dopravcu, prípadne pre oznámenie o možnosti prevziať objednávku na odbernom mieste. Na email vám zasielame potvrdenie, aktuálny stav objednávky a vybavenie objednávky.
Ak si želáte zaslať balík na inú adresu ako je fakturačná, označte prosím pole Odoslať na inú adresu (2) a vyplňte polia, ktoré sa vám následne zobrazia informáciami o mieste doručenia odlišného od fakturačných údajov.
Do poznámky k objednávke (3) nám prosím oznámte všetko potrebné k bezproblémovému doručeniu, ale aj k upresneniu či objasneniu obsahu vašej objednávky. Napríklad ak sa jedná o vysvetlenie vašej potreby pri objednávke zjednotenia.
V prípade, že máme aktuálne vyhlásenú kupónovú akciu, zobrazuje sa možnosť pridania kupónu (4) na uplatnenie zľavy, či iného benefitu.
Nezabudnite si vybrať spôsob dopravy (5). Až po výbere dopravy sa vám zobrazia dostupné možnosti platby.
K príslušnému spôsobu dopravy sa zobrazujú len dostupné spôsoby platby (6), z ktorých si môžete vybrať.
Pri každej objednávke je potrebné potvrdiť súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami (7).
Nakoniec objednávku odošlete tlačidlom s nápisom Objednať s povinnosťou platby (8). V prípade platby Kartou online vyčkajte na presmerovanie do platobnej brány, kde uhradíte svoju objednávku. Po úhrade objednávky kartou počkajte na presmerovanie späť na eshop, kde sa vám zobrazí ďakovná stránka so zhrnutím. V prípade ostatných spôsobov platby vyčkajte len na zobrazenie ďakovnej stránky so zhrnutím. Zhrnutie objednávky vám zašleme aj na váš email.
Ak máte nárok na dopravu zdarma, poplatok za dopravu v pokladni bude nulový.
V špecifických prípadoch nemusia byť dostupné všetky spôsoby platby. Napríklad pre objednávky nad 300,- EUR nie je dostupná možnosť platby na dobierku.
Pre objednávky, v ktorých objednávate tovar zhotovený na mieru, sa vyžaduje platba vopred, čiže sa nezobrazí možnosť dobierky ani platba pri prevzatí pri osobnom odbere. Pri objednávkach s tovarom zhotoveným na mieru je ešte potrebné vziať osobitne na vedomie, že takýto tovar objednávate a tak nie je možné pri týchto položkách odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu (vrátiť tovar do 14 dní).
Telefonická objednávka
Ak by vám náš systém nevyhovoval, alebo vaša požiadavka môže byť komplikovaná a vyžaduje si konzultáciu, môžeme zrealizovať aj telefonickú objednávku.
Na základe vašich potrieb pripravíme objednávku v eshope za vás. Zhrnutie vytvorenej objednávky vám zašleme na email s odkazom na dokončenie a potvrdenie tejto objednávky. V prípade požiadavky na platbu kartou, platbu budete mať možnosť vykonať hneď po potvrdení objednávky, tak ako je to v eshopoch bežné.
Ďalej už všetko pokračuje tak, ako keby ste si objednávku vytvárali sami.